#28 Ofelia » Вт, 14 февраля 2012, 21:55
The name Ghirza appears in several place-names of classical times, such as the Roman civitas Gurzensis and the Gurza of Ptolemy. Its chief Sun-God Ghurza, mentioned as Gurzil by Corippus, and Kurza by al-Bakari (11th century AD), was a prophesy god, whose faceless mass was said to represent the image of the deceased in a seated position, and thus he is represented as the offspring of the Libyan prophetic god Amon. There were about twenty small votive altars in the debris of the temple, on three of which were inscriptions in the ancient Berber script known as Tifinagh (the Libyan Alphabet); most of which are still awaiting deciphering. The destroyed temple was later rebuilt as a Berber house, with more inscriptions scratched on the plaster of its walls.
Название Ghirza появляется в нескольких географических названий в античные времена, как римские Civitas Gurzensis и Гюрза Птолемея. Его главный Бог-Солнце Ghurza, упоминается как Gurzil по Corippus и Kurza на аль-Бакари (11 век н.э.), было пророчество бога, которого безликой массе, как говорили, представляют образ умершего в сидячем положении, и поэтому он представлено в виде потомства Ливийской пророческие бога Амона. Существовали около двадцати небольших обету алтарь в развалинах храма, на трех из которых были надписи на древних берберских сценарий известного как тифинаг (Ливийская алфавит), большинство из которых все еще ожидают расшифровки. Разрушенный храм был позже перестроен в берберские дома, с более надписи, нацарапанные на штукатурке своих стен.